کاتالوگ خوانی رنگ مو

کاتالوگ های رنگ مو شامل حروف و اعدادی می شوند که هر کدام از آن ها معنی خاصی دارند. بنابراین برای خریدن رنگ مو فقط نباید به رنگ های داخل کاتالوگ اکتفا کنید بلکه باید این ارقام و حروف را نیز بشناسید به همین سبب آشنایی با روش صحیح کاتالوگ خوانی رنگ مو بسیار مهم است. ما در این مقاله قصد داریم درباره این اعداد و حروف صحبت کنیم پس برای آشنایی با کاتالوگ خوانی رنگ مو با ما در سایت سالن زیبایی فیروزه همراه باشید.

کاتالوگ خوانی رنگ مو

بهترین سری رنگ ها در کاتالوگ رنگ مو

رنگ مو یکی از مواردی است که می تواند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی افراد داشته باشد. بسیاری از افراد به خصوص خانم ها تمایل دارند موهای خود را رنگ کنند تا هم زیبایی چهریشان بیشتر شود و هم تغییری در چهره شان به وجود بیاید. زمانی که برای خرید رنگ اقدام می کنید، مطمئنا با کاتالوگی که مملو از ارقام و حروف است مواجه می شوید. اگر با این ارقام و حروف آشنایی نداشته باشید ممکن است انتخاب شما سخت تر شود.

اولین سری از رنگ موها، سری N است که شامل رنگ های طبیعی مو می باشند. این سری از رنگ ها، رنگ هایی هستند که همه آن ها به اندازه مساوی از رنگدانه های متفاوتی تشکیل شده‌اند. البته باید توجه داشته باشید که موهایی که رنگدانه قرمز زیادی دارند، با رنگ کردن موهایشان توسط سری N می توانند از قرمزی موهای خو بکاهند.

به عبارتی اگر رنگ موهای خودتان گرم است، این سری از رنگ موها می تواند برای شما بهترین گزینه باشد و زیبایی دو چندانی را به موهای شما ببخشد. در رنگ کردن با این سری از رنگ ها توجه داشته باشید که شماره ی رنگ های کمتر از پنج می توانند حتی موهای سفید و یا دکلره شده را کاملا بپوشانند. چنانچه موی سفید دارید و خواستید از این سری از رنگ موها استفاده کنید حتما از شماره ی N4 در ترکیب رنگ خود استفاده کنید و موها را از جلو رنگ کنید تا کاملا موهای سفید شما رنگ بگیرند.

کاتالوگ خوانی رنگ مو

حروف در کاتالوگ رنگ مو

زمانی که برای خرید رنگ به مغازه مراجعه می کنید مطمئنا کاتالوگی را به شما نشان می دهند که حروف مختلفی روی آن نوشته شده است که هر کدام از آن ها معنای خاصی دارند و به شما کمک زیادی می کنند. مهم ترین این حروف عبارتند از:

  • N: رنگ موی طبیعی
  • A: رنگ موی خاکستری
  • C: رنگ موی دودی
  • G: رنگ موی طلایی
  • M: رنگ موی زیتونی
  • B: رنگ موی بژ
  • R: رنگ موی قرمز
  • K: رنگ موی مسی
  • NF: رنگ موی فوق طبیعی
  • PB: رنگ موی روشن مایل به بژ
  • PG: رنگ موی روشن مایل به طلایی
  • S: ماسه ای
  • PS: رنگ موی روشن مایل به ماسه ای

کاتالوگ خوانی رنگ مو

اعداد  در کاتالوگ رنگ مو

وقتی به کاتالوگ رنگ مو نگاه می کنیم، بیشتر رنگ ها از شماره یک تا ده درجه بندی شده اند. درجه یک رنگ مشکی است و هرچه درجه اعداد بالا تر می رود، رنگ روشن تر می شود. به طور کلی می توان گفت اعدادی که مشاهده می کنید به تیرگی یا روشنی رنگ مو اشاره می کنند.

ترکیب کردن رنگ مو

رنگ مو زیتونی

در بیشتر کاتالوگ ها حروف M و یا O نشان دهنده رنگ مو زیتونی است. اگر حروف M در کاتالوگ نیز وجود داشت یعنی اینکه در این رنگ، رنگدانه های سبز وجود دارد و مو مات تر می شود اما در سری O رنگدانه های سبز از سری M خیلی بیشتر است که از آن برای رنگ کردن موهای قرمز استفاده می شود. از رنگ M بیشتر بر روی پایه نسکافه ای یا دارچینی استفاده می شود.

کاتالوگ خوانی رنگ مو

رنگ موی ماهگونی

رنگ ماهگونی رنگدانه های قرمز زیادی دارد و به سمت رنگ شرابی کشیده می شود. چنانچه تمایل دارید از این رنگ استفاده کنید، می توانید شرابی را با کمی بادمجانی مخلوط کنید تا رنگ زیبایی به دست آید.

رنگ موی تنباکویی

این رنگ مو نیز جزو رنگ هایی است که پایه قرمز و گرم دارد. اگر قبل از استفاده از این رنگ، نگذارید دکلره موهای شما کاملا باز شود، ممکن است در پایان کار یک سری از  موهای شما سبز دیده شوند.

رنگ موی مسی

رنگ موی مسی تناژی نارنجی رنگ دارد. چنانچه تمایل داشته باشید این رنگ را کمی روشن تر کنید باید کمی رنگ روشن یا به عبارتی رنگ هایی با شمار های نزدیک به 10 به آن اضافه کنید.

استفاده کردن از واریاسیون ها در ترکیب رنگ مو

برای اینکه بتوانید دقیقا به رنگ موهایی که داخل کاتالوگ می بینید دست پیدا کنید حتما باید از واریاسیون ها در ترکیب رنگ استفاده کنید. واریاسیون ها رنگ های طبیعی به حساب می آیند و می توان برای رنگ کردن موهای سفید و دکلره از آن ها استفاده کرد.

در استفاده کردن از واریاسیون ها به موارد زیر دقت کنید:

واریاسیون سبز

این نوع واریاسیون می تواند قرمزی مو را کاملا بپوشاند.

واریاسیون زرد

این واریاسیون را می توان به همه ی رنگ ها اضافه کرد تا تناژی طلایی به دست آید.

واریاسیون نقره ای

این نوع واریاسیون می تواند به خوبی تارهای زرد مو را بپوشاند.

واریاسیون آبی

چنانچه در موهای شما تارهایی نارنجی  رنگ وجود دارد، برای پوشاندن آن ها حتما از این نوع  واریاسیون استفاده کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
مشاوره و رزرو نوبت با ما در واتس اپ چت کنید :)
شروع چت
Hi! Click one of our members below to chat on WhatsApp
ما تا چند دقیقه دیگر پاسخگوی شما هستیم