تفاوت لایت و مش

رنگ موها با عناوین متفاوتی شناخته می شوند. هر کدام از این عنوان ها با نتایج و عملکرد های مختلف، سلیقه برخی افراد می باشند. مش کردن موها با ایجاد تفاوت در پس زمینه مو و رنگ های اعمالی، موجب زیبایی فرد خواهد شد. همچنین ایجاد هایلایت در نواحی متفاوتی از موها، زیبایی را به همراه خواهد داشت. همان طور که می دانید رنگ مو نیاز به فردی متخصص در این زمینه دارد. چرا که موها به دلیل بافت نازک و حساس نیازمند تجربه و آگاهی در اعمال تغییرات هستند. برای آشنایی با تفاوت لایت و مش با ما در سایت سالن زیبایی فیروزه همراه باشید.

مدت زمان قرار گیری رنگ مو بر روی موها، در نتیجه و تضمین سلامت موها بسیار موثر است. به همین علت مش و لایت در موها باید توسط افراد مجرب صورت گیرد. مراکز زیبایی اندکی با جذب نیرو های متخصص، سعی در افزایش کیفیت خدمات خود دارند. سالن زیبایی فیروزه واقع در محدوده فاطمی، با کادری حاذق در انجام خدمات رنگ مو، جز برترین ها می باشد. تفاوت لایت و مش

مش و لایت مو

مش کردن موها نیازمند دکلره آن ها می باشد. به پایه رسیدن موهای جدا شده از پس زمینه، مهم ترین هدف انجام این عمل می باشد. این روش با ظرافت و دقت بالایی صورت می گیرد. این تکنیک با روشن کردن موهای جدا شده از موهای پس زمینه، با ایجاد اختلاف رنگ به زیبایی آن ها می افزاید. همان طور که متوجه شدید، در مش، موهای رنگ شده توسط دکلره روش تر از پس زمینه می باشند. اما برای ایجاد لایت در موها نیازی به استفاده از دلکره نمی باشد. بلکه با استفاده از رنگ های روشن تر از پس زمینه مو، لایت ایجاد می شود. تفاوت بعدی میزان اختلاف رنگ می باشد. در مش رنگ پس زمینه و رنگ ایجادی با هفت درجه اختلاف می باشند. اما برای هایلایت این اختلاف رنگ در سه درجه امکان پذیر است.

مش و لایت های مو در انواع متفاوتی صورت می گیرند. در ادامه با تفاوت لایت و مش بیشتر آشنا خواهید شد.

تفاوت لایت و مش

انواع مش مو

مش هایلایت

در این روش با ایجاد تغییر کوچکی در پس زمینه و رنگ های اعمالی، سعی بر ایجاد سایه روشن می باشد. غالبا این تکنیک برای افرادی که موهای زمینه تیره ای دارند بسیار مناسب است. با تغییر دو الی سه درجه روشن تر از موهای زمینه سایه روشن رخ می دهد. معمولا به دلیل تغییر رنگ کمتر در این روش، موها آسیب کمتری خواهند دید.

مش لولایت

این تکنیک درست مخالف تکنیک سابق است. با ایجاد رنگ های تیره در میان پس زمینه های روشن، لولایت صورت می گیرد. همان طور که متوجه شدید، این تکنیک برای افرادی با موهای بور و روشن بسیار زیبا جلوه می کند. درجه تیرگی رنگ بر اساس سلیقه فرد خواهد بود.

تفاوت لایت و مش

مش فریزینگ

این نوع از مش ها برای روشن کردن و یا تیره کردن موها با ایجاد تضاد صورت می گیرد. برای مثال استفاده از رنگ مشکی در زمینه موها و رنگ بلوند در رنگ دوم، از مش های فریزینگ می باشد. اختلاف این دو رنگ غالبا در نه درجه رخ می دهد.

مش مون لایت

در این نوع مش با تغییر رنگ در پایین موها و ایجاد روشنی در آن زیبایی دو چندان می شود.

انواع لایت مو

لایت طبیعی

با روشن تر بودن رنگ مو با اختلاف یک الی دو درجه از پس زمینه، هایلایت طبیعی صورت می گیرد. این روش برای افرادی که موهای پر پشت و سالمی داشته باشند بسیار مناسب است. معمولا این نوع از لایت های مو پر طرافدار ترین نوع آن می باشد.

لایت تکه ای

با جدا شدن سه سانتی موها از زمینه و روشن شدن آن ها لایت تکه ای انجام می شود. در این تکنیک جدا شدن یکسان موها برای پر پشت نشان دادن آن ها ضروری است.

لایت مخفی

این لایت به دلیل تغییر رنگ ناچیز پس زمینه و موهای رنگ شده، مناسب افراد بسیاری می باشد. به دلیل اختلاف رنگ نامحسوس ایجاد شده در این تکنیک لایت مو، به نام مخفی از آن یاد می شود.

آمبره

روشن شدن ساقه های مو آمبره نام دارد. با ایجاد زیبایی بسیار و آسیب حداقلی به مو، این روش نیز متداول است.

فویل

در این نوع لایت های مو، از فویل استفاده می شود. به دلیل ضروری بودن انجام آن، عنوان فویل برای این لایت مناسب است. موهای به مقدار لازم جدا شده و در فویل قرار می گیرد. سپس با فرچه مخصوص، رنگ مو برروی فویل زده می شود. بعد از آغشته شدن موها به رنگ فویل بسته شده و موجب رنگ قسمت های دیگر نخواهد شد.

 

در انتها لازم به ذکر است که تمامی موارد مذکور نیازمند فردی مجرب می باشد. چرا که انجام تکنیک های گفته شده علاوه بر اطلاعات آکادمیک مستلزم کسب تجربه است. نیروهای استخدامی در سالن زیبایی فیروزه با توجه به تضمین کیفیت، قادر به ارائه خدمات مذکور می باشند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
مشاوره و رزرو نوبت با ما در واتس اپ چت کنید :)
شروع چت
Hi! Click one of our members below to chat on WhatsApp
ما تا چند دقیقه دیگر پاسخگوی شما هستیم